Patricia is general manager bij Openbank. Zij kwam van Grupo Tendam, waar zij chief digital officer was. Zij creëerde, ontwikkelde en beheerde de e-commerce van haar modemerken in 25 landen (Cortefiel, Pedro del Hierro, Springfield, Women'secret en Fifty Factory).
Voorheen bekleedde Patricia verantwoordelijke functies op de audit-, advies- en strategieafdelingen van KPMG (Londen, Madrid en Barcelona). Ze was ook adjunct-financieel directeur bij Carrefour en directeur bij Deloitte, waar ze zich specialiseerde in strategie en operaties, evenals fusies en overnames van private equity voor de detailhandel.
Ze studeerde af in economie en bedrijfskunde aan de Universiteit van Barcelona, heeft een Executive MBA van ESADE en heeft een programma afgerond voor leidinggevenden in digitaal zakendoen (Executive Program on Digital Business) bij ISDI. Bovendien maakte zij deel uit van het W50-programma voor uitvoerend leiderschap aan de UCLA, Anderson School of Management.
Patricia is lid van het Institute of Accounting and Audit of Accounts (ROAC -Auditora Censor Jurado de Cuentas). Ze geeft regelmatig lezingen op verschillende nationale en internationale digitale forums, is professor aan IE University en schrijft op modaes.es over elektronische handel in de modewereld.
In haar vrije tijd reist en sport ze veel, en ze houdt vooral van skiën en joggen.